25 december 2009

Virkat till hyacinten!

Den här gissningstävlingen var nog lite svår. Inget rätt! Själv tyckte jag att det var enkelt eftersom jag har virkat sådana här krukor, påsar, i flera år till mina egna hyacinter och till de jag ger bort. Jag sätter en plastpåse om plastkrukan så att löken kan få vatten. Det är ett enkelt sätt att dölja det fula.
Eftersom ingen svarat rätt bestämmer jag självsvåldigt att den som svarat först får garnhärvorna. Det var "Skruttfia". Maila mig din adress så kommer garnet på posten.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oj jösses! Vilken rolig sak att få se på sin födelsedag :)

Till hyacinten, det borde jag ju förstått. I alla fall nu när man kommit ut ur feberyran...

Nu börjar jag få upp inspirationen att virka fodral till allt möjligt igen. Detdär var ju en så enkel och smart grej!

Ull&Mull sa...

Grattis på födelsedagen! Det passade ju jättebra. Maila mig namn och adress så skickar jag garnet så fort jag skottat mig ut och kommer till en brevlåda, vilket nog blir på måndag.

Ull&Mull sa...

OK - jag har adressen. Mailet kom till junkboxen - vet inte varför... Men nu är det som det ska. Garnet kommer.