19 februari 2009

Rose snurrar

På bloggen blev det förstås knäpptyst. Vad har jag gjort? Jo, spunnit förstås. Först två rullar vitt mohairgarn, som ska tvinnas. Sedan ett tokgarn, som jag vet vad jag ska ha till, men det berättar jag inte än...
Rose är helt UNDERBAR. Trodde inte ens att en spinnrock kunde vara så bra. Vi kom överens från första stund. Eftersom jag fått en dumdristig gen - tror den kommer från mormor - som säger att inget är omöjligt startade jag med att spinna en tunn silkestråd. Går det så går allt, tänkte jag. Och det var otroligt lätt sedan jag fixat lite med spänningarna.

1 kommentar:

Stickfantomen sa...

Hej! Minsann att jag kommer att följa din intressanta blogg. Var du stolt över generna,vem du än fått dem från. Det dumdristga tycker jag själv är att man liksom inte alltid tar tillvara sina kvaliteter.