01 maj 2009

Malta-shopping

Glömmer aldrig när jag köpte en väldigt söt kanna för olivolja i Raleigh, North Carolina. När jag kom hem och snart åkte till Ikea stod där ett berg av exakt samma olivkanna! Häpp! Då blev jag skeptiskt till att släpa en massa saker på flyg. Undantaget blev dock trädormbunken Dicksonia antarctica för 15 år sedan. Vägde 25 kilo och jag försökte se ut som om den vägde fem när den satt i knät på mig på flyget hem från London. Då fanns det inga trädormbunkar här, nu finns de.


Men det blev lite småsaker - som säkert finns här också så globalt och likriktat som det blivit.


Liten virkad väska med pärlor och ros.



Tygblommor.


Band och spets. Kunde inte låta bli...


Pärlbroderi för halsringning.


Plastknappar...



Påtdocka, har en liten samling.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Fina saker du fick med dig - jag har inte sett något exakt likadant här hemma än :)

Stickfantomen sa...

Dina maltesiska fynd är fina.

Kan i övrigt bara konstatera effekten som visar att vi människor är fantastiska, alltså så lika och ändå distinkt olika. Någon av Ikeas dåvarande inköpare hade antagligen samma smak, beträffande oljekannor, som du. Skratt.

Britt-Marie sa...

Så underbara fynd du gjort, känner verkligen att nu vill jag också dit och göra samma fynd, hmmmm.

Knoppar hos tomaterna, här har isen precis gått i älven.

Åhhh grattis till dina fynd.