06 juli 2009

5 dagars intensivkurs

Har nyligern kommit hem från 5 dagars kurs i ullspinning på Sätergläntan i Insjön utanför Leksand. Kursgården ägs till största delen av hemslöjdsrörelsen och här pågår korta och långa kurser i en mängd hantverk. Spinnkursen leds av Lena Köster, en sann ullmänniska bosatt i Tivedens skogar och annars i farten med konstnärlig utsmyckning. Jag kommer att lägga upp bilder från "min" kurs, från miljön på Sätergläntan och från andra kurser. Ha bara lite tålamod - trädgården har ropat ända sedan jag kom hem...

2 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, vad det skall bli spännande att få läsa om "din" spinnkurs som också var "min" ;-)
.... förstår dig när du skriver att trädgården ropar för det gjorde min trädgård också :-O

UllaH sa...

Ja, nu har jag börjat lägga in bilder!